2015-10-20

151020 Öga mot öga med Mufflon

Denna dag började med ett kortare besök hos sjukvården, sedan blev det fotografering. Vädret var mulet och disigt men gott att få komma ut. På väg till Koberg som var målet fotade jag en Svan och lite Häger


 Denna Häger försökte härma en Skarv




 Väl framme blev det lite Hjort


 och en Gräsand
 Sen fick jag syn på denna Mufflon som jag ville komma närmare
 problemet var bara att när jag smög på den såg jag inte först att jag hade en framför mig i gräset
vi hade väl ca 8 meter mellan oss när den reste sig upp mäktiga djur. Tur dom inte hade ungar att skydda nu gick dom istället lugnt iväg vilket jag var glad för.


 Lite mer fria Hjortar


 Denna Tjur låg i ett hjorthäng.
 Sedan blev det mer Mufflon men då satt jag tryggt i bilen

 Lite korp blev det också

 Denna bränslepump vågade jag inte tanka ifrån såg lite mossig ut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar