2015-08-05

150804 Nordens Ark

Då blev det äntligen en tur till Nordens Ark men först 3 motljusbilder på Skarv i glittrande hav


 givetvis gick jag först till Tigerungarna när jag väl kom till Nordens Ark









 Därefter blev det Berguv och Pilgrimsfalk



 Amurleoparden var lugn idag

 Pallaskatterna  höll igång lite speciellt ungarna







 Hos Blåkråkorna och Eremitibisen var det mer  fart


 Både Snok och Huggorm visade sig

 Fjälluggla och Lappuggla

 Skruvhornsgetterna rörde en del på sig, men Mindre Pandan där hade alla siesta


 Pudu var ganska lugn en liten unge låg i gräset.

 Sjusovarna for däremot omkring hela tiden
pga tidsbrist besöker jag övriga djur nästa gång, finns ju mer att se

 Nu har vi lämnat NA och hamnat i Orrekläpp Tanum och tittar på en Stenbro


 Här lite mer djur på hemvägen




 Stripgåsen kan vara den andra jag ser eller så är det samma fågel jag tidigare sett 6 mil söder om denna plats


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar