2015-06-07

150606 Otrolig fototur ny art på listan

Denna dag blev över förväntan jag och Ulla drog ut på en spontan fototur. Startar med en Ormvråk där även en Svala kom med i bild

 En liten Stubbegubbe
 Dagens första Rådjur ett av många
 Hare som gömmer sig i gräset
 Här nästa Rådjur
 Nu en Rådjursmamma med unge. Ungen var nog ganska nyfödd försökte inte gömma sig utan ville komma till mig, Jag fick backa för att inte få  kontakt och för att få med hela  ungen i bild då jag hade ett 150-500 objektiv monterat. Ett par snabba bilder sedan lämnade vi för att inte störa mer än vi gjort.






 En Grönsiska i gräset kom med på bild
 Och givetvis mer Rådjur


 Längs vägen när vi skulle till ny plats stod det en Fasan

 En kul gårds entre i  skogen
 Koltrast och ett skumt träd längs vägen

 Nu i nytt område blev det Hjort
 Mycket Vildsvin vi såg dom på tre olika  platser fem vuxna  djur och runt 15 ungar ett
av vildsvinen hade 10 ungar i sitt följe









 Lite mera Hjortar


 Gäss och ungar

 Dubbeltrast

 Ladusvala
 Björktrast

 Gärdhems Kyrka
 Fler Rådjur


 Dagens första Älg

 En Morkulla den första jag fått på bild så det blev en ny art i listan

 Dagen avslutades med en andra Älg och en Hare




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar