2015-01-07

150104 Mycket Ormvråk ingen Bäver

Idag blev det mycket fågel på bild. Åkte till matplatsen där det första jag såg var Rödhake


Där fanns också Tita, Gulsparv och Talgoxe


I omgivningen syntes också Korp, Skata och Kråka



När jag lämnade fick jag bilder på Ormvråk som lyfte från en stolpe





Fick också se Ormvråk "hängande" stilla i luften spanande på byte.




Sedan åkte jag för att spana efter Bäver såg inte Bävern men den har gått hårt fram i området.



Bredvid i området slingrar sig en bäck uppåt längs ett berg.




På väg hemåt så blev det en ormvråk som precis slagit ett byte. Bilderna tagna på långt håll därav dåliga kvaliten






Jag hann inte långt på vägen innan jag såg en Ormvråk till sittande i en trädtopp
Sedan var även denna dag slut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar