2014-12-07

En avkopplingstur mest i Dalsland Hus, Broar & Djur

141206
Denna tur blev det jag och min 'äldre bror som åkte ut på. Efter 8 dagars arbetspass på jobbet är kroppen sliten. Kör annars som mest 4 dagar i sträck sedan rehabträning. Första bilden är på oss som åkte.
Första stoppet på denna tur blev i Grimmestad vid Bullaren där vi fick se en vacker stenbro och härlig miljö.









Det var inte så mycket djur längs vägen men en fin Ormvråk fick vi på bild.



Vi stannade senare i ett område som tidigare intresserat mig men jag har bara åkt förbi, när vi stannat och gått in i området öppnade sig en värld med gamla byggnader.












Efter detta blev det en längre körtur innan vi hamnade i Bengtsfors och fotade deras fina stenbro.


Sedan kulle vi till Åmål men då vi passerar Fengersfors ville jag se dom gamla bruksfastigheterna, när vi kom dit var det julmarknad som inte var mycket att ha men vi kollade snabbt in området innan vi åkte vidare.




Nu bar det av till Åmål där vi skulle fota en stenbro till.




Bredvid bron fanns Torggrillen som fick besök då magarna kurrade, blev en Bacontallrik med mos korv och ägg. Maten gick ner men blir nog inget återbesök vattnigt mos och lite av maten var väl hårt saltad.

Nu har mörkret kommit och vi skall åka hem igen.



xxxxx

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar