2014-12-20

141216 Herrljunga till Svenljunga plus lite till

Nu skulle jag ut och jaga Stenbro nr.100 det är några dit men om väder och ljuset är med mig bör det gå att nå denna dag. Starten blev att ställa min GPS så Hudene utanför Herrljunga. Men på väg dit tog den in mig på en väg där detta monument stod.


Väl framme i Hudene så visade det sig vara två stebroar och inte en som jag trott.




Nästa stopp skulle bli Vårgårda och Lagmansholm


Efter detta blev det två bomkörningar så nästa bro blev i Alingsås på vägen dit en övergiven kamin vid vägkanten.



Nästa plats skulle också bli en bro men kom inte åt den så istället blir det Sågen i Hedared












Vid kvarnen fanns väldigt fin natur bla ett träd som körde gympa med armuppsträckning.


Hittade en fin Kyrka i Vänga på vägen till Vänga Bro.

Nu landar vi vid Vänga Bro en låg stenbro.


På väg söderut fick det bli en Kvarn  Mölarps Kvarn




Även vid denna plats fanns det en fantasifull natur.



Från denna fina plats var det bara en kort bit till bron i Sparsör


Nu blev det en lite längre tur som slutade i Svenljunga och denna Bro


Nu börjar det skymma och jag behöver två broar till Skene bjöd på denna bro.


Följande två gick ej att fota pga mörker men vid Hyssna Kyrka hade dom belyst bron så jag fick bro 100 idag.



Dagens mål nu uppnått och magen behövde påfyllning, detta vid Beckmans grill i Göteborg på Delsjövägen. Riktigt god mat i sin enkelhet tog en Bäckmans tallrik med mos falukorv bacon köttbullar och sås
Nu var det ju mörkt men inne i stan är det mesta belyst så jag tog bilder på bron vid Kungsportsplatsen.


Åkte sedan till ruinerna vid gamla Älvsborg men det var becksvart så jag får återkomma. Tog lite bilder i kvarteret och hamnen.



Flototuren avslutades sedan vid Tjörnbron innan jag for hem.



x

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar