2014-11-06

141104 Broar natur fantasi

Enda fasta planen för dagen var att försöka få en drop-in tid på röntgen för knät. På väg in till Uddevalla så slumpade det sig så att jag var tvungen att stanna till. Öppnade fönstret och hörde forsande vatten, gick ur för koll och fann en stenbro som jag inte visste om, ändå har jag åkt 10meter bredvid den många gånger dom senaste åren.
Väl framme vid röntgen av knät fick jag komma in direkt så jag fick plötsligt hela dagen över till annat. Åkte runt lite längs Bävån där jag fann en till synes övergiven trappa.
Åkte sedan ned till gamla I17 område inga broar men fint fall och lite foto utanför museet.
Nästa stopp blev söder om Trollhättan i Bredäng där denna bro upptäcktes.
Man såg lite annat i dessa områden också tex en moss-terrier och varelser som verkade söka mat.
Efter att åkt en bit så hittade jag detta hus som såg lite övergivet ut.
Nästa övergivna plats blev en kvarn eller såg bara stenstommen och lite kugghjul kvar.
Nu var jag inte längre bort än att Kobergsområdet fick ett besök. Där blev det först lite vildsvin.
Dalens Kvarn i området fick också ett besök.
Lite nedströms Kvarnen ligger det en Såg







Hjortar finns det ju också gott om i detta område
Skogarna här är mystiska med en riktig trollmiljö
Såg också Ruinerna av en såg/kvarn jag inte sett förr och skall utforska mer längre fram.
Lite mer övergivna objekt fann jag också på denna resa.
Två Ormvråkar visade också upp sig på hemvägen.


Upptäckte också på hemvägen att bilen gått över 8000mil lika långt räknat fram eller baklänges.
Men resan är inte slut kollade upp en bro i Munkedal som brorsan tipsat om, det var en fin stenbro.
Men som sagt dagen är inte hur lång som helst och solen började sjunka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar