2014-08-06

140806 Örekilsälven

Startade dagens tur vid en av dom ställen vattnet forsar nu vid lågt vattenstånd.
Första målet var Forsärlan igen, idag var dom aktiva men svårfotograferade.

Plötsligt ser jag en nära mig som återkommer till samma plats. Snabbt ändra stativ och inställning fågeln kommer men hoppar längre in så jag missade, sedan återkom den inte dit igen väntade 30min. Men det kunde blivit bra bild nu blev det detta.
Här lite mer bilder på denna vackra fågel som jag för några veckor sedan inte visste den fanns.




Men stället är vackert så man kan sitta där länge.


Innan jag skulle åka vidare till ny plats vid Älven kom en Strömstare och visade sig, ganska långt bort men nu kan man ju hålla koll efter dom också.

Nu har vi flyttat oss längre ned efter älven.
Hann inte gå många meter då jag fick se att även här fanns det Forsärla.
Nu lite miljöbilder tagna under promenaden vid älven.


Då har man avverkat en liten del av denna fina miljö längs älven men mycket finns kvar att utforska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar