2014-04-17

140417 Regn och hård vind försvårade fotograferingen

Idag hade jag tänkt fira min födelsedag först genom att fiska och försöka dra årets första fisk. Tyvärr för blåsigt och kall för mig att göra detta idag. Resten av dagen skulle jag ägna åt fotografering, detta var heller inte lätt då det också regnade ute men lite foto blev det.
Var i mitt närområde som så många gånger innan bjudit på en nyfiken bofink.
På matplatsen en bit därifrån så fanns det Mås, Kråka och Duvor.


Nere vid havet blev det Ejder och en Skrake i flykten.

Härifrån så var det tid att åka och se om det dykt upp vadare i en bukt. Vid framkomst fanns det som vanligt Gäss Måsar och flera Arter av Änder. Några Strandskator gick i vattenbrynet, men annars inget nytt.



 Jag parkerade vid inloppet till området för att spana om något skulle komma, då landar det en Strandskata en bit bort och strax efter en till. Jag kollade dom ofta och plötsligt så fick jag chans att se dom para sig, synd bara att det inte var bättre väder så man kunde få klara bilder för just då regnade det.


 SEdan avslutade jag dagen och önskar alla läsare en Glad Påsk


 Mer bilder finns på http://www.fotopelle.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar