2014-03-17

140316 Blandad dag

Tog en tur till en av alla hamnar i området, fick några bilder på Mås och Kråka.

Inte långt från hamnen har jag ett ställe där jag matar fåglar på vintern och där fanns idag bla Gulsparv, Bofink och Grönfink.

Kollade runt i närområdet och hittade Strandpipare som förberedde boplats. Så om inget annat skrämmer bort dom kommer jag att kunna följa dom under våren. Kan ställa kameran lite dolt och fota med radiofjärr.
På ena bilden ser man honan i gropen under hannen.


Videoklippet är skakigt då kameran är handhållen med max zoom.

Lämnade nu Lysekilssidan av Gullmarsfjorden och åkte till Bokenäs/Skaftösidan istället. Först blev det lite småstopp med foto på Kaja Skrake och Strandskata.


Därefter åkte jag till ett Naturreservats område jag inte besökt innan. Detta bjöd på underbar natur och djurliv både levande och dött. Får återkomma hit då det nu började skymma och blev svårt att fotografera, men här kommer lite bilder från platsen.







Dagens sista bild blev en Gråsparv utanför affären hemma i stan
Mer bilder från mina fototurer http://www.fotopelle.se




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar