2014-03-16

140315 Liveröd till Livered

Har åkt denna tur en gång tidigare men då i omvänd ordning. Innan jag kom till Startpunkten så i den kalla vinden var det en gul slänt med Tussilago som visade att våren är här.
Vid första sjön på väg till startplatsen lyfte denna häger och flög iväg.
Strax efter detta så hittade jag för mig ett nytt vattenfall, har åkt här flera gånger men missat det varje gång.

Ett av stoppen på turen var att se om Tranorna kommit och där fanns några par men det lär komma många fler (detta är inte Hornborgarsjön). Tyvärr bjöds det inte på någon dans denna gång.


Vidare på vägen såg jag ett gammalt stationshus som var värt att ta några bilder på. Huset har vad som ser ut som en stor jordkällare på framsidan.

En Ormvråk landade på sin vanliga plats där jag brukar se den blev ett långskott denna gång då jag kom från "fel" håll andra bilden är från tidigare tillfälle på denna Ormvråk.
Hann fram till slutområdet innan det blev för mörkt och det första jag råkade på var Hjortar.
Inte långt därifrån så hade jag turen att det fanns vildsvin som ville visa sig.
På en äng så var det Svanar som vanligt vid denna tid.
Naturen bjöd på mycket mer denna resa i djur och naturupplevelser här några av många bilder.




Det blir mer och mer liv i naturen nu så det lär bli en del att visa här.
För mer bilder från mina turer http://www.fotopelle.se







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar